همای گیلانی

سعيد جعفرزاده هماي
متولد 1358 در احمدسرگوراب شفت از توابع شهر فومن است.او ديپلم خود را از هنرستان كمال الملك شهر رشت با موفقيت كسب نمود به سبب علاقه وافر او در رشته شعر آواز و آهنگ دانشگاه آزاد تهران قبول شد و با ساز تخصصي سه تار و پيانو تحصيلات خود را در دانشگاه تهران به پايان رساند.در اندك زماني ، هماي گيلاني توانست فعاليت هاي حرفه اي خود را در زمينه شعر، موسيقي و آواز بسط دهد ، و با موفقيت کنسرت هايي را اجرا نمايد .وي دنباله رو شيوه چامه سرايي پارسي است.در این شیوه سرودن چکا مه ،ساخت و تنظیم موسیقی و خواندن آواز همه بر عهده ی یک نفر (همان خواننده) می باشد.گروه وی دستچینی از نوازندگان زبر دست است .از سازهایی که در کارهای این گروه استفاده شده می توان به تار- نی – کمانچه و سنتور اشاره کرد.

در زمينه هنر آواز ، افتخار شاگردي اساتيدي همچون فريدون پوررضا ، سيد كمال الدين عباسي ، هنگامه اخوان ، كريم صالح عظيمي را دارد و همچنين در باب زمينه شعر و ادبيات فارسي از محضر استايدي همچون استاد دكتر عليقلي محمودي بختياري ، استاد حبيب نبوي ، استاد محمود طياري و استاد دادبه ، بهره مند گرديد .

در اندك زماني ، هماي گيلاني توانست فعاليت هاي حرفه اي خود را در زمينه شعر، موسيقي و آواز بسط دهد ، و با موفقيت کنسرت هايي را اجرا نمايد . از جمله اجرای كنسرت های موسيقي اصيل در :
دانشگاه مديريت تهران ،
دانشگاه هنر تهران ،
دانشگاه فردوس خراسان ،
دانشگاه صنعتي شريف تهران ،
تالار وحدت ،
در جشنواره فجر
فضاي باز كاخ نياوران
تور کنسرت های امریکا،
کنسرت گیلان ، فضای باز حوزه ی هنری.



بمانی اجرای گیلکی از گروه مستان



مشت گول مار اجرای گیلکی از گروه مستان




منبع:mastan-homay.blogfa.com

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
وقتت بخیر
به ما هم سر بزن وقت کردی
خوش باشی